Ga je mee naar Snorkelland?? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Ga je mee naar Snorkelland?? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Ga je mee naar Snorkelland??

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

20 April 2006 | Thailand, Phuket

Hoi hoi allemaal,

Na 3 dagen Ko Phi Phi dan eindelijk weer een berichtje! We zitten hier op Long Beach in een goedkoop klein strandhuisje. Als extra service zat er de eerste dag een echte grote krab in onze WC!! We hebben hem maar niet besteld, wie weet hoe lang hij er al zat....

Het verblijf op dit eiland is erg ontspannend... De eerste dag eigenlijk helemaal niets gedaan. 's Nachts lekgeprikt door het muskietennet vol gaten dat er al hing; zwetend omdat er alleen een ventilator hangt en aangezien de aggregaten 's nachts op halve kracht draaien draait de ventilator ook niet zo hard en dan natuurlijk nog verontrustende geluiden uit de badkamer; zou er dan toch nog een nieuw beest in de WC zitten??

Op dag 2 hebben we een setje snorkels en flippers gehuurd en zijn we gaan snorkelen op het strand voor de deur. Onwijs mooi; we hebben zelfs echte haaien gezien!! Die waren overigens niet gevaatlijk (is ons verteld...). Nacht 2 was dankzij een stapel tie-wraps en touw een stuk minder muskietenrijk, alleen de warmte en de beide fors verbrande ruggen waren dit maal de oorzaak van enig gebrek aan nachtrust.

Dag drie (vandaag) hebben we een longboat trip gedaan. Zo zijn we eerst naar het eiland van The Beach gevaren en hebben daar in de bekende baai gesnorkeld. Hierna een rond(je) om het grote eiland heen gevaren en nog meerder malen genorkeld tussen de mooie vissen en het koraal. Na deze trip waren we toch het zoute water een beetje zat! Hierna via de (achteraf) niet officiele route (lees: over rotsen klauterend; zweet zweet) naar het havenstadje gelopen en nu zitten we dan toch weer achter de computer...

Morgen ochtend (als we op kunnen staan...) pakken we de boot naar Krabi waar we op zoek gaan naar een heerlijk luxe hotel met airco en verduisteringsgordijnen!! Goh, wat wordt het hier VROEG licht! De plannen zijn om Krabi met een huurauto te gaan verkennen; maar je kent ons; het is pas zeker als we het ook echt hebben gedaan!

Oh ja, even wat andere info: de foto's van onze fietstocht zijn te vinden op www.realasia.net en dan kijken bij Daily Biking Pictures en dan bij 4 april. En er staan ook weer nieuwe foto's online. Als je op fotoboek klikt zie je alle foto's.

Groetjes maar weer en tot de volgende keer maar weer! We blijven jullie reacties erg leuk vinden!!

Sjaan en Tijn

• 20 April 2006 - 12:32

Ans:

Hey Leute!
    Leuke fietsfoto's op de site van realasia. Martijn die valt mooi op met dat rode t-shirt! Jullie gingen onderweg ook nog even tanken met de fietsen ????
    Het zag er allemaal weer leuk uit, benieuwd naar de rest van de foto's. Hier is het druilerig en nat :-(
    Liefs

• 20 April 2006 - 12:32

Saskia:

Hey Sjaan en Tijn!
    Ojee, al die dieren om je heen! Lijkt soms wel de verhalen van m'n ouders die ook een rondreis door thailand gemaakt hebben, Krabi, phuket etc.Ik ben nu drie dagen nonstop aan het oppasssn, pfffff
    Eind mei gelukkig vakantie naar Egypte!
    Veel plezier daar nog, x Saskia

• 20 April 2006 - 12:34

Ans:

Hihi, Saskia en ik vertonen allebei studie-ontwijkend gedrag.

• 20 April 2006 - 18:21

Saskia:

Nietus!! Jij, ikke nie

• 21 April 2006 - 08:22

Sietske:

Hej bruine aapjes!! :D
    Leuk, weer een nieuw verhaal en nieuwe foto's!! Jullie zijn echt bruin, vooral Jannette!!
    Was die krab geen welkomstgeschenk?? :) Veel plezier in het zuiden! x

• 21 April 2006 - 11:41

Saar:

WAT EEN DIKKE KRABBBBB! hahah! En die varkenskoppen zag ik net pas op de foto, BLECH!
    Maar verder ziet het er echt superleuk uit zeg! Nog veel plezier!! Kus Saar

• 21 April 2006 - 11:44

Lydian:

He Jannette en Martijn!
    Tof om jullie verhalen te lezen! Geniet maar van alles wat jullie meemaken! Hier in Grunn is alles goed! M'n nieuwe huis is fantastisch!
    Liefs Lyd

• 21 April 2006 - 13:36

Jolice:

hoi Luitjes
    Lekker bruin al hoor!Ons een beetje de ogen uitsteken he? Durven jullie wel?
    Wat een enorme krab zeg, wat een engert! Maar is is daar wel lui lekkerland. Wordt wel weer wennen strak in ons koude kikkerland.De fietsfoto's vielen wat tegen,maar op dat marktje was wel mooi.Het is hier voor het eerst wat warmer..18gr. Nog ruim een weekje genieten maar... groetjes mam en natuurlijk ook groeten van paps. doeiii!

• 22 April 2006 - 15:37

Marit:

Hey Jannette en Martijn!
    Cool die foto's! Dat maakt altijd nog een stuk meer duidelijk dan tekst! Wat een beesten zeg! Aapje, krab en die varkenshoofden! En een hele coole jeep op het strand.
    Kus Marit

• 22 April 2006 - 15:50

Alexander:

Hey roasted friends,
    ik dacht vanochtend op de wc nog:"goh, dr gebeurt hier ook nooit wat spannends.." Maar na die foto's snap ik het: IK ZIT OP HET VERKEERDE WERELDDEEL!!!!! Allemachtig wat een mooie plaatjes.. en Arie, die jeep kan nog wel in mijn wagenpark erbij, pak in dat ding! Leuke varkenskoppies trouwens, die waren nog vers! Nou heb ik toch al ff een brandende vraag: Hoe smaakt hond? schijnt lekker te zijn met een zoetzuur sausje. Jullie zitten daar nu toch en er gaan er volgens de thaise statistieken zo'n 10 miljoen per jaar op aan eten! Travel on amigo's! ik blijf volgen! liefs uit waddinxveen!

• 26 April 2006 - 09:02

Maurice:

Wederom vraag ik mij af wat ik in hemelsnaam achter mijn bureautje doe als ik jullie daar zie! Echt heel erg gaaf om te lezen en te zien! En zo'n varkenskop is misschien leuk voor aan de muur als alternatief voor een hert?!
    Heel veel plezier nog, groeten, Maurice