Water water water - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Water water water - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Water water water

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

18 April 2006 | Thailand, Phuket

En dan nu eindelijk een berichtje van Martijn! ;-)

De dagtrip naar Chiang Rai was echt vreselijk! Om 07.00uur werden we opgehaald. Onze chauffeur was Michael Shumacher! Met een vreemd gevoel in de buik boven een warmtebron gehangen die naar zwavel (lees: rotte eieren) rook. Daarna uren in het busje naar een tempel (weer een...) en hierna op weg naar het lang verwachte rustige boot tochtje over de Mekong river bij de Golden Triangle (Thailand, Burma, Laos). Helaas wachtte daar ons een verrassing: we gingen met een super snelle longtailboot van hot naar her! Hierna nog met Michael naar de grenspost met Burma gereden om vervolgens een bezoek te brengen aan de longneck indianen. Dit laatste was zeker de moeite waard! Al met al een super toeristisch dagje, we waren blij toen het achter de rug was.

De volgende dag was het groot feest: Songkral festival! Thais nieuwjaar waar ze met water de helft van het warme seizoen vieren: met WATER! Met onze Austrailische en Duitse vrienden (dat lees je goed, maar wees gerust: ze wil niet meer naar Duitsland terug..) hebben we een cabrio tuk-tuk gehuurd en zijn door de twee druktste straten van Chiang Rai gereden: iedereen zeiknar, maar het was super gezellig. Daarna bij het hoofdkantppr van BMP (waar ook ons hotel van is) voorbijgangers nat gegooid met emmers water. Hierna de stad verkend, uiteraard weer nat geworden, wat gedronken en 's avonds nog wat door de stad gelopen.

De volgende ochtend was het weer vroeg dag: om 09.00uur werden we opgehaald voor onze vlucht naar Phuket. Op weg naar Phuket weer een toeristenbureau ingelokt en ons laten verleiden tot het boeken van een kamer voor 1 nacht in Katan Beach. In Phuket City zijn namelijk zelf geen stranden. Hier aangekomen bleek dit ho(s)tel de lelijkste te zijn die we ooit hadden gezien; vergelijk het maar met een met witte tegels betegelde badkamer, maar dan wel 35 graden warm! De volgende ochten snel spullen gepakt en een echte jeep gehuurd! Hiermee hebben we het eiland verkend. De Thaise rijstijl en het links rijden was wel even wennen, maar met het dak er af was het heerlijk rondrijden! Na nog een 3 uur durende tocht door de jungle op zoek naar een waterval te hebben gemaakt (deze was door de hitte bijna opgedroogd...) weer naar de westkust van het eiland gereden. Onderweg een flinke plensbui meegemaakt, wat nogal spannend was, aangezien we het dak nog open hadden. Maar wel lekker koel! Deze avond kwamen we aan in het gebied dat het zwaarst door de Tsunami is getroffen, dat was wel schokkend om te zien. Hier zaten we in een heel leuk bungalow huisje.

De volgende dag een tour geboekt naar de eilanden (o.a. het hier bekende James Bond eiland) en de rest van de dag een beetje over het eiland rondgereden. Aan het einde van de dag lekker chillen op het strand!

De volgende dag was de trip met de boot. Alle spullen in de jeep geladen, want na de trip zouden we weer terug naar Katan Beach rijden. De boottrip was super mooi. Allemaal mooie kleine groene eilandjes in de oceaan. Met kano's (we werden gepeddeld: luxe!!) door grotten heen gevaren die zo laag waren dat je moest gaan liggen, omdat het anders niet paste. Maar dan kwam je uiteindelijk wel in een lagoon uit met prachtig uitzicht. Verder het James Bond eiland bezocht (we waren hier niet alleen!!). En aan boord genoten van een heerlijke lunch. Eenmaal aan wal weer met het mini busje naar ons hotel gebracht en vanuit daar terug gereden naar Katon Beach. Nu in de spits; brommers, auto's en motoren komen je links en rechts voorbij! Spannend! In Katan Beach een boot ticket geboekt voor vandaag; we gaan eerst naar Koh Pi Pi en hierna hebben we een open ticket om naar Krabi te varen. Hier willen we waarschijnlijk weer een auto huren en de omgeving verkennen. En dan langzaam weer naar het noorden richting Bangkok...

Nou, dat was weer een hele lap tekst! We denken hier vaak aan jullie als we in het zonnetje zitten! ;-) Groetjes!

• 18 April 2006 - 06:40

Baas B.:

Zo nu ben ik een keer de eerste dankzij mijn PDA! Wat weer een spectaculair verhaal! Heb je wel een handtekening gevraagd van Micheal Schumacher?

• 18 April 2006 - 07:37

Jolice:

Hoi lui! Ik ben dus de 2e hoi hoi! Bas is weer bas boven baas.Wat weer een evenementen zeg! Hier kunnen jullie wel weer 2 jaar op teren dacht ik zo!!Jullie zien heel wat meer in 4 weken dan wij in ons hele leven.boe!!Lekker hoor zo'n jeepje, lijkt mij ook wel wat! Lekker vrij gevoel, heerlijk. Nou geniet maar lekker de tijd gaat alweer snel! Hier is het maar koud en elk zonnestraaltje koesteren wij. groetjes,liefs en kus van Jolice

• 18 April 2006 - 14:51

Thea En Wiel:

lieve kids,
    wiel is vandaag nat geworden zonder dat het nieuwjaar is. Wilde de blauwborst fotograferen in de Oostevaarder plassen. Nu is het wel weer mooi. Wat maken jullie toch een geweldige dingen mee. Dat is iets om nooit te vergeten hoor.
    Daar kun je eeuwen op teren. Goed hoor! Groetjes.

• 18 April 2006 - 14:55

Vader:

Wat weer een mooi verhaal. Wat is er tegen een wit betegelde badkamer bij 35 graden.Krijgen wij ook nog wat foto's te zien? Overigens had ik van jullie als Utrechtenaren wel een felicitatie verwacht wat betreft onze FC. Ja voor zover jullie het nog niet weten WIJ GAAN EUROPA In. Zijn jullie een beetje voorzichtig?
    Groeten

• 18 April 2006 - 19:41

Wilke:

Tof verhaal weer! Genieten zeg! Ik zal ook aan jullie denken als ik de komende 2 weken in de Finse kou zit...;-)
    Have dikke vette fun :-)!
    Liefs, Wilke

• 18 April 2006 - 20:08

Jan & Greetje:

het blijft leuk om jullie mooie verhalen te lezen. Veel plezier!!!!!! en de
    groetjes.

• 19 April 2006 - 12:44

Team U 8:

We genieten op afstand en voor Mw. de Jong hebben we een stuk over het fietsen in Bangkok uitgeprint. Ze is nu klaar, je krijgt de groeten.De "hitte" hier is goed te doen (ril,ril) Verder Pasen achter de rug en jullie zij n met nieuwjaar bezig. Wel een verschil. Groetjes Elma, Sarien,Ria, Inge en Tonny. Wanneer kom je terug??

• 20 April 2006 - 10:14

Coby En Anne:

Go, wat maken jullie een geweldige reis! Het lijkt me wel vermoeiend maar je rust wel weer uit op je werk. Geniet er van zolang je jong bent.Liefs,Coby