Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

11 April 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hey hallo! Hoe is het met jullie? Altijd weer leuk om jullie reacties te lezen...
7 april zijn we na een lange reis in Chiang Mai aangekomen. Eerst een heel stuk met de nachttrein. Hierin stonden allemaal kleine stapelbedjes en je kunt je voorstellen dat ik daar als reuzin echt niet in pas. Verder was er een uitstekende airco, maar in de nacht was het echt bibberen van de kou. We zijn er nu eindelijk aan gewend dat het de hele dag zo'n 30 graden is en in de trein was het misschien 5, brrrr...Vroeg in de ochtend kregen we te horen dat er een ongeluk op de rails was gebeurd dus moesten we overstappen op de bus met onze slaperige ogen...En toen eindelijk kwamen we in Chiang Mai. Een drukke warme stad waarin we ons eerst in moesten verdiepen. De eerste dag hebben wij hier pakken laten maken. Martijn twee pakken en ik 1 van een mengsel zijde en linnen. Een hele mooie blauwe kleur. De volgende dag begon onze trektocht door de boes boes. Met een auto werden we afgezet onderaan de berg om vervolgens de top te bereiken. De eerste dag was vooral zwaar omdat het erg heet was. Alles was werkelijk nat en vies van het zand en we voelden ons zo smerig. Het was echt heerlijk toen we uiteindelijk bij een waterval uitkwamen. Hier dichtbij was tevens ook onze slaapplaats. We sliepen in een soort van hut tussen de "Karen bevolking", gemaakt van baboe, heel primitief maar dat maakt het juist mooi. Om ons heen liepen kuikentjes, kippen, varkens, honden en de Karen bevolking. De waterval funceerde als douche en we hadden daar een vieze Franse wc die we spoelden met een emmer water. Gelukkig hoeven we niet vaak naar de wc omdat we zoveel zweten.
De volgende dag maakten we een wandeling naar twee hele mooie watervallen. Dit was echt een heerlijk verkoeling. Aan het einde van de dag kwamen we aan bij onze hutjes maar nu een voor ons twee. Echt super mooi en primitief. Ook hier wast men alles met het water van de waterval, echt prachtig hoe primitief demensen hier leven, wat zijn wij dan verwend,maar maakt het ons echt zoveel gelukkiger??
De volgende dag was meer relaxed, we maakten een wandeling van maar twee uur naar het gebied waar we gingen bamboe raften en vervolgens stapten we daar op een olifant voor de olifanten tocht. Wat een enorme beesten zijn dat!! We zaten aan het eind van de tour helemaalonder het slijm, omdat onze olifant de heletijd met zijn slurf naar ons toe blies, echt zo smerig!! Na deze trekking werden we weer naar ons hostel gebracht en stonden er overal aan de kant van de weg mensen met water omons helemaal nat te maken en waarom?? We vieren hier namelijk het nieuwjaar!!! De viering dat het regenseizoen gaat beginnen. Iedereen maakt elkaar nat met water dus we zullen de komende dagen hier nat rond lopen, echt helemaal geweldig en wat een verkoeling! Het nieuwjaar duurt 5 dagen maar de 13 is het vooral groot feest in Chiang Mai. Dus wij zitten op de goede plaats!!
Vandaag hebben we een thaise kookcursus gevolgd en hopen als we terug zijn voor jullie een lekker Thais gerecht te maken.
Wat zijn onze plannen verder?
Vanavond gaan we naar een tempel en daar met monniken praten. Zij leren graag engels en wij willen graag wat over hun leefpatroon weten. Verder op stap met de mensen die we tijdens onze trekking hebben ontmoed.
Morgen vertrekken we voor een dagje naar Chiang Rai om meer van het noorden te zien. De dag daarna vieren we hier het niewjaar en de 14 vliegen we helemaal naar het zuiden van Thailand (Phuket) om daar meer van het zuiden te ontdekken.
Het is echt genieten hier! Dikke kus van ons! Martijn & Jannette

• 11 April 2006 - 11:00

Hanneke:

Wat een geweldige reis maken jullie!! Zo bijzonder om alles op eigen houtje te doen en tussen de bevolking te komen. Geniet lekker verder en goede reis naar het zuiden! Smok

• 11 April 2006 - 11:30

• 11 April 2006 - 11:30

• 11 April 2006 - 11:31

oeps 8-)

• 11 April 2006 - 12:10

Marit:

Hey Jannette en Martijn,
    Leuk weer een bericht! Ha ha, onder het olifantenslijm. Maar dat was niet lekker dus. Ik ben erg benieuwd naar de hutjes waar jullie in slapen! Hebben jullie vast hele mooie foto's van!

• 11 April 2006 - 12:27

Jolice:

Hoi Sjaan en Martijn! Ik kom net thuis van school en dan direct even kijken of er mail is ..en ja hoor.. weer een super mooi verhaal. Geweldig allemaal wat jullie te zien krijgen en meemaken. Wel een beetje jaloers hoor!!Zeg waarom zijn die pakken van jullie zo goedkoop en dat jasje van mij moet zo duur zijn. Dat klopt niet hoor!!Ik wil ook graag een jasje van linnen met zijde!!! Beh!!Zie maar even hoe dat gaat lukken. Ze denken vast dat jij een rijke moeder hebt!! Nou de groetjes maar weer en gauw weer een verhaal he?? Liefs, mam

• 11 April 2006 - 14:20

Marjolein:

Wat een belevenissen zeg, echt hartstikke leuk!! Jullie ook alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst! En veel plezier in Phuket :)

• 11 April 2006 - 20:46

Vader:

Wij zijn jullie via Google Earth aan het volgen. Werkelijk prachtig!
    geniet lekker
    vader

• 11 April 2006 - 21:14

Thea En Wiel:

lieve engelen,
    wat is het gweldig om alles met jullie mee te belevn. \\fantastisch!
    De pakken moeten heel lekker dragen, want de stofcombinatie is heel lekker en goed draagbaar. Ik ga morgen naar Friesland en dnderdag naar de huwelijksvoltrekking van Cyril en Kirsten. Laat nog wat van dat evenement weten. Hug-hug, Thea

• 11 April 2006 - 21:30

Baas B.:

Gelukkig nieuwjaar! In welk jaar leven jullie nu? Ik begrijp dus dat er geen "pret op de toillet" voor Martijn is dus! Ben nieuwsgierig wie die monnik Engels gaat leren...Ga je mij verassen zusje? Ben ook jalours hoor! Geniet er lekker van!

• 12 April 2006 - 09:01

Bas:

Thais eten. Lekker. Zullen we alvast een afspraak maken. Ha ha. Klinkt goed allemaal.

• 13 April 2006 - 10:31

Maurice:

Wow, echt te cool!! En dan zit ik hier achter m'n bureautje aan het werk, doe toch iets niet goed denk ik... Lijkt me heel bijzonder, zo'n tocht op de rug van een olifant. Ben blij dat jullie het zo fijn hebben. Veel plezier nog doei groeten xxx Maurice

• 13 April 2006 - 21:18

Jullie vermaken je wel daaróó zo te lezen :d

grtz uut Hengelóóóó

• 13 April 2006 - 21:18

Jullie vermaken je wel daaróó zo te lezen :d

grtz uut Hengelóóóó

• 13 April 2006 - 21:20

Marijn:

Hûh ik begin last te krijgen van dubbelzien geloof ik... :p

• 15 April 2006 - 11:11

Esther:

Heej sjaan en martijn!!
    Lekker die olifanten slijm... Maar verder ben ik erg jaloers op jullie mooie verhalen, geniet er nog maar lekker van!
    Liefs

• 17 April 2006 - 20:39

Ans:

Hey mensen! Aan de verhalen te lezen maken jullie daar genoeg mee. De tijd zal wel omvliegen dus geniet ervan zo lang het nog kan! Jam, jam lekker thais koken dus als jullie terug komen. Weer eens wat anders dan chocoladefondue :-)
    Tot snel!

• 19 April 2006 - 11:02

Marleen:

Wauw, leuk zeg om alles te lezen.
    Goeie tijd nog daar in het verre Thailand!