ruines in Ayutaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu ruines in Ayutaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

ruines in Ayutaya

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

06 April 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo! Alweer het tweede berichtje in korte tijd (we hebben het internet cafee namelijk tegenover ons hostel zitten). Hoe is het met jullie? Zijn jullie al enthausiast na onze verhalen. Hert is zeker de moeite waard om hier naar toe te gaan. We hebben nu op onze 5 dag al het idee dat we weken van huis zijn, zoveel maken wij hier mee, helemaal geweldig!
De laatste keer dat ik schreef waren we die avond net in Ayutaya aangekomen. Gisteren hebben we fietsen gehuurd voor de hele dag en hebben een aantal ruines van tempels bekeken, dit was echt zo bizar!! Wouw, wat geweldig. Zo oud en kleurrijk rode steen. Overal boedda's waarbij het hoofd er af lag (vanwege een oorlog) en zo groot. Echt heel erg mooi! Maar het enige wat enigsinds egen zat was het weer, pfff we kunnen ons niet voorstellen dat het ergens anders nog heter kan zijn dan hier. We branden echt weg hier. Maar wie veel wil zien moet pijn leiden. Ook kwamen we nog op een marktje terecht. Dit is zo mooi om te zien. Al die kleuren en alles wat ze daar verkopen, blijft mooi...'s Middags zijn we met een boot langs de ruines van tempels gegaan er zijn hier echt heel veel maar een vijftal hele bijzondere en grote. Een mevrouw heeft ons twee uur lang met de boot van alles en nog wat laten zien. Vanaf hier zagen we goed hoe de mensen leven en de kinderen verkoeling zoeken in het smerige water. De ruines waren zo mooi, misschien krijgen jullie een beetje een indruk als jullie de foto's zien. 's Avonds hebben we met de tuk-tuk een nachtrit gemaakt langs de ruines. Deze waren echt super mooi verlicht en dan met een heerlijk weertje er bij is het allemaal zo mooi! Wel zijn we nu echt ontzzettend verbrand en beiden ook al aan het vervellen.
Vandaag hebben we een tour gemaakt die wat koeler was. Met een man die we hebebn ontmoed en zijn tuk tuk zijn we wat meer de natuur ingetrokken en dus ook meer schaduw...We kwamen op plaatsen waar echt allemaal aapjes waren (en niet in een park!) eht zo schattig. We hebben banaantjes gevoerd en pakten het gewoon uit onze hand, heel lief! Onderweg vele rijstvelden gezien, tempels, een gebied waar echt 10000den vleermuizen in de bomen zaten en olifanten. Echt heel erg mooi allemaal. Ook de olifanten kregen van ons banaan en zogen dat uit onze hand, wat een raar gevoel... Hierna hebben we lekker verkoeling gezogd in het zwembad. Wij waren de enige blanke mensen en iedereen keek ons aan net alsof we een atreactie waren. Ook al lijkt Thailand erg touristisch, wij merken het niet echt. De mensen om ons heen vinden ons heel bijzonder en raken ons allemaal graag aan, echt grappig!
Vanavond vertrekken we met de nachttrein naar Chiang Mai, dat is nog zo'n 12 uur met de trein...Daar gaan we trekking van 3 dagen door de boes boes maken. Wij zijn erg benieuwd. Vanaf 10 april begint hier het nieuwjaar dus groot feest dat 3 dagen duurt. Hier vieren ze dat het regenseizoen begint en gooien ze met emmers water.
We houden jullie op de hoogte! Liefs Martijn en Jannette

• 06 April 2006 - 11:27

Saskia!:

Hey, wat zitten je haren mooi Jannette, heb je ze ingevlochten ofzo? Nu maar oppassen dat je je hoofd ook niet verbrand! Mooi verhaal weer en mooie foto's! Had inderdaad ook gedacht dat het behoorlijk touristisch was en dat ze blanken elke dag wel zien, niet dus.. Geniet er nog lekker van! Oja en de sauna is nu toch wel de 16de haha, ik heb de week daarop een reunie...oeps vergeten

• 06 April 2006 - 11:55

Wilke:

Hej, Ik zie dat Saskia er ook wat over zei, maar jouw haar viel mij ook direct al op Sjaan: Leuk!
    Maar wat een mooie foto van die ruïne zeg!
    Have fun! X

• 06 April 2006 - 12:17

Jouw Moeder:

Hoi Sjaan. je bent al lekker bruin geworden zeg. Het is hier maar koud weer hoor. Je kunt je dat vast niet voorstellen, maar het is echt waar. Leuk hoor die foto's. Jullie boffen maar dat je alweer zo'n mooie reis kunt maken!Ik schrijf ook maar een beetje voor Pap, want die heeft het maar druk. Alles is hier goed hoor! Geniet ze en we kijken weer uit naar het volgende bericht. Tante Coby vond het ook leuk om te lezen. nou doei doei, liefs mam.

• 06 April 2006 - 14:27

Marit:

Leuke foto's en verhalen! Heb je vlechtjes in je haar, Jannette, staat leuk!
    Zo snel al aan het vervellen?
    Maar er blijft vast wel wat bruins over toch?!

• 06 April 2006 - 17:00

Baas B.:

Wat sneu zeg dat vervellen! Ben je bij terugkomst misschien niet eens "bruiner". Hoe vond Martijn de ontmoeting met zijn "soortgenoten" (lees apen)? Een goede treinreis gewenst!

• 06 April 2006 - 18:19

Vincent En Saar:

hallo!!! Het is hier ook zo heerlijk warm (helaas pindakaas veel regen, wind en kou...) Maar zo warm is idd ook niet echt te doen. Maar krijgen jullie dan ook binnekort regen?? (door regenseizoen?) of komt dat pas iets later? Leuk die vlechtjes sjaan! Heeeeel veel plezier in de boes boes! xx vincent en saar

• 07 April 2006 - 08:52

Hanneke:

Waaaauuwww wat maken jullie veel mee en zit je in een totaal andere wereld! Moet bizar zijn, de overgang van het koude geordende Nederland naar zo'n land! Mooie foto's, veel goud! Waarom dragen jullie doekjes om je nek? Ik ben bezig met een toeristische rondleiding door Nederland: Amsterdam, Marken en Staphorst. Wat minder spectaculair dan jullie reis ;)

• 07 April 2006 - 12:14

Siets:

Hola!
    Net zo lief als de aapjes in Apenheul Sjaan? :D
    (Niet in je vinger gebeten, hihi!)
    Ik ben erg benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen, maar het klinkt nu al echt super!
    Veel plezier in de boes boes! xx

• 07 April 2006 - 16:44

Thea En Wiel:

Heelemaaaaal te gek hoor sdchatten. Zijn ietsie pietsie jaloers op jullie. Mag wel he?
    Kapsel staat je geweldig Jannette. Ik houd mij wel aanbevolen voor zijde om te breien, bestaat dat?

• 08 April 2006 - 01:51

Gert Y Riette:

¡Hola chicos!
    Wauw wat maken jullie veel mee zeg! Is weer heel anders allemaal dan wij zien. Thailand lijkt ons ook zeer leuk om heen te gaan. Volgend tripje maar weer. Zo gaaf van die wilde aapjes! Geniet ervan, de tijd vliegt voorbij!
    Saludos vanuit het prachtige Guatemala,

• 08 April 2006 - 13:09

Bas:

Aapjes, ach wat schattig. Nou fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet er maar lekker van! En vergeet de zonnebrand maar niet, doe ik hier de paraplu open.

Adie!!

• 10 April 2006 - 10:14

Marieke:

Hai vanuit het UMC even een berichtje. Leuk om je verhalen te lezen. Tis wel saai hoor je 's ochtends niet tegen te komen op de
    fiets, nu weet ik nooit of ik te laat ben ja of nee.
    Nou geniet er nog maar lekker van, groetjes

• 10 April 2006 - 12:00

Wauw...

• 10 April 2006 - 19:03

Judith:

Hey Jannette en Martijn!

Wordt wel een beetje jaloers als ik jullie zo zie! Maar ja... er moet ook gewerkt worden natuurlijk he!
    Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes Judith