Eerste bericht vanuit Thailand!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Thailand!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Thailand!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

04 April 2006 | Thailand, Bangkok

Hey hallo allemaal! Hier het eerste berichtje vanuit Thailand! Ik kan jullie vertellen dat de reis nu al is geslaagd. Zondag avond kwamen we aan in Bangkok, echt een enorme chaos en drukte hier. Vanaf de airport een bus gepakt richting het hotel maar nee hoor, die konden we natuurlijk niet in een keer vinden. Vanaf daar een tuk-tuk genomen die de weg wel wist, natuurlijk door mijn koehandel ervaring wat van de prijs weten af te handelen. In het donker is hier nog een drukte van belang. Iedereen leeft en werkt buiten. Kinderen, volwassenen, honden en katten alles zwerft hier op straat. Het hotel was echt super luxe en dat voor zo weinig! De volgende dag zijn we Bangkok wezen verkennen, iedereen vindt ons beautiful en wil wat van ons en in die hitte verlies ik soms echt even mijn geduld. Wij waren overgehaald door een mevrouw die ons van alls en nog wat wilde laten zien want wij waren haar vrienden...Kleding winkels, sieradenwinkels, alles om ook maar aan ons te verkopen. Uiteindelijk zijn we bij het grote paleis beland. Dit was echt super. Een en al pracht en praal, alles blinkt en glimd maar op een hele mooie manier. HIer hebben we echt onze ogen uitgekeken!

Vandaag hebben we gefietst door Bangkok. Dit was ook zo mooi! We reden door de kleine marktjes waar de mensen van alles en nog wat verkopen, we kwamen langs hun woningen waar ze met een groot gezin in leven,matrassen liggen op de grond en daar zitten en slapen ze op. Ook reden we door het oerwoud, hier in het grote moeras hebben ze van steen een pad gemaakt zodat de mensen elkaar daar kunnen bereiken. alles rijdt langs een weg van 1 m breed. Zo hebben wij alles op de fiets verkend. Ik kan het niet goed beschrijven maar dit was zo mooi allemaal!!! Na een heewrlijke douche want het is hier echt wel warmer dan 30 graden (ik ben ook al goed verbrand vandaag) hebben we de trein gepakt naar Ayutaya. Dit wasd een twee uur durende tocht richting het Noorden. Langs de rails leefden allemaal mensen in hutjes of ergens aan het water en zwierven honden. Overal hangt de was uit en zie je marktjes. Het leven vindt echt helemaal buiten plaats. We zijn allebei zo onder de indruk van dit alles, wat een verschillende cultuur. Oja en ook zo lief, de kleine kinderen willen ons allemaal aanraken ze zijn zo schattig! Het is nu 21.00 en we gaan maar eens een hapje eten. We hebben hier ook een super de luxe hostel met woon en slaap kamer met airco en dat voor maar 5 euro met ons tweetjes. Wat is het hier goedkoop allemaal! Goed, het is al best een lang verhaal geworden dus ik brei er een eind aan? Ook alles goed in Nederland? Liefs, Martijn en Jannette

• 04 April 2006 - 14:11

Marjan:

Leuk leuk leuk! Als ik jullie verhaal lees, lijkt het wel of ik er zelf weer zit! Geweldig!
    Al flink wat foto's gemaakt? Liefs Marjan

• 04 April 2006 - 14:29

Baas ;-):

Hey luitjes, klinkt allemaal lekkagh, neem dan zo'n tuk-tuk-mobiel mee, misschien wordt t wat, veel pleizier namens Pat Mar en de Kudde

• 04 April 2006 - 14:43

Marit:

Klinkt allemaal heel leuk en bijzonder! Komen er ook foto's, dan kan ik me er nog meer bij voorstellen!
    Veel plezier!

• 04 April 2006 - 16:39

Nancy:

Dat klinkt allemaal supertof!! Geniet van je vakantie.. hij is zo voorbij en jullie hebben het verdiend! Tot snel. xx Nancy

• 04 April 2006 - 17:36

Hoi Lui:

hoi lui, Geweldig zeg dat jullie alweer zoveel beleefd hebben! Het zal allemaal wel weer heel anders zijn dan Australie. Foto's van Australie ook ontvangen. mooi hoor. Liefs, Mam

• 04 April 2006 - 18:47

Marjolein:

Nou dat klinkt allemaal geweldig, mooi dat jullie het zo naar je zin hebben! Ben wel een beetje jaloers hoor...Paul en ik zitten beide praktisch de hele dag met onze neus in de boeken :(
    Veel plezier!!

• 04 April 2006 - 19:20

Sietske:

Wauw, wat een belevenissen alweer! Volgens mij hebben jullie je echt geen moment hoeven vervelen daar! :D
    Bangkok lijkt me echt ontzettend mooi! Wisten jullie dat de stad eigenlijk krung thep heet! De stad der engelen! :D
    Ben ook erg benieuwd naar alle foto's!! Liefs,Siets

• 04 April 2006 - 19:29

Wilke:

Leuk zo snel al bericht!
    Grappig deze omgebouwde site: Van Australië naar Thailand. Zo ben je Europa nog nooit uitgeweest en zo doe je dat 'even' twee keer per jaar! Leuk hoor!
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's! Moeten we maar weer een keer een foto-avond bij jullie thuis houden op jullie megascherm!
    Have fun in de sun en de groet'n uut Grunn ;-)
    Kus!

• 04 April 2006 - 19:43

Jelleke:

Geniet ervan, en heeeel veel plezier.

• 04 April 2006 - 21:09

Jan En Greetje:

Leuk om te lezen!
    Heel veel plezier gewenst!!
    groetjes

• 05 April 2006 - 09:39

Ilona:

fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar :) Geniet ervan!

• 05 April 2006 - 09:56

Saskia!:

Hoi Jannette en Martijn! Joepie, daar is dan het eerste verhaal! Wat een leuke dingen allemaal. M'n ouders hebben Thailand ook met de fiets verkend, grappig! Nog heel veel plezier daar en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! Liefs Saskia! oja, en het dagje sauna is een week later gepland, 20 mei!

• 05 April 2006 - 11:58

Pap En Mam:

Nog even snel een reactie. Ga door met de gezellige verhalen. Voor mij mogen ze iedere dag geplaatst worden hoor! Geniet ze, dit is nog maar het begin! liefs Mam.

• 05 April 2006 - 14:39

Hanneke:

:D super!

• 05 April 2006 - 17:17

Vader:

Leuk zeg om via deze site weer al die belevenissen te lezen. Veel plezier gewenst.

• 05 April 2006 - 18:21

Marjolein B:

He Jannette en martijn

Leuk dat jullie het daar nu al erg naar jullie zin hebben. Geniet ervan.

• 05 April 2006 - 19:45

Alexander:

jullie weten wel reiskriebels over te brengen! Geweldig om dit te lezen! Have fun & consume the culture! Alles goed aan deze kant! tot snel.
    alex

• 05 April 2006 - 22:29

Baas B.:

Gaaf allemaal hoor! Ben blij dat jullie toch een internetcafe hebben bezocht! Gezien de reacties ben ik niet de enige...Veel plezier!

• 06 April 2006 - 07:58

Maurice:

Hé Arie en Sjaan, leuk om zo snel al een bericht van jullie te lezen. Uit het eerste bericht begrijp ik al dat ik hier dus ook een keer heen moet?! Ben benieuwd naar de foto's die zullen komen. Veel plezier nog, geniet ervan! Groeten xxx (alleen voor Sjaan, sorry Arie) Maurice

• 06 April 2006 - 10:12

Saar:

heeeeej wereldreizigers!

Wat leuk allemaal!! :D:D Echt gaaf, weer helemaal een ander land dan Australië zo te horen ;) Heeeeeeel veel plezier nog!! kussss Saar

• 06 April 2006 - 16:47

Baas B.: