Groetjes uit Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Groetjes uit Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Paramaribo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

17 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo!

Gisteren zijn we na een lange rit (5.45 vertrokken, 23.00 nederlandse tijd bij M en J) aangekomen in Paramaribo. Het inchecken verliep niet al te soepel (sommige mensen dachten dat blikken verf als handbagage wel moest kunnen) waardoor we een uur later vertrokken. Naast mij had ik een wat gezette meneer met als gevolg dat ik een halve plek over had. Het Surinaamse eten in het vliegtuig was tevens heerlijk! Erg smaakvol en goed! Het was erg leuk om Marit en Joep weer te zien! Het was ook echt weer zoals van ouds! Ze zijn niets veranderd alleen wat bruiner! Onze bagage werd gelijk al mee genomen door de bevolking, maar dat was niet echt onze bedoeling. Zelf bij de auto weten ze net nog een tas te pakken om die in de auto te doen. En ja, daar verwachten ze wel geld voor. De route naar Paramaribo was leuk. Overal etens geuren, brandjes aan de kant van de weg, vele houten huizen, vele mensen die langs de weg lopen, tropische vogel geluiden en toeterende auto's. Soms is het wel even oppassen met rijden als er een heel stuk asfalt ontbreekt.

Bij Marit en Joep hebben we een eigen hoekje gekregen met bed, klamboe en lege plankjes. Ondanks de warmte en herrie van auto's hebben we heerlijk geslapen! En dat ze hier alleen koud water hebben is voor ons geen probleem, heerlijk om hier een koude douche te nemen.

Vandaag acclimatiseren. Martijn ligt nu in de hangmat de psychologie te lezen en ik zit hier buiten achter de laptop. Zometeen gaan we met de fiets Paramaribo verkennen.

Tropische groeten,

Martijn en Jannette

• 17 November 2008 - 14:36

Sietske:

Hee!
    Wat leuk dat jullie je blog bijhouden! Heel veel plezier de komende tijd (ben nog steeds superjaloers!), geniet ervan! En eh: niet te bruin terug komen he, straks herkend niemand jullie meer! ;)
    Xx

• 17 November 2008 - 16:13

Hanneke:

Klinkt meteen al erg goed. Raar, minder dan twee dagen geleden zag ik jullie nog en nu zitten jullie in een totaal andere wereld. Geniet ervan!

• 17 November 2008 - 16:29

Nancy:

Hey Martijn & Jannette,

Klinkt goed allemaal! Veel plezier en GENIET!

Kus,
    Nancy

• 17 November 2008 - 18:53

Jan En Greetje:

Leuk, dat we ook mogen meelezen en-kijken met jullie vakantie/vriendenbezoek in Suriname. De foto's zeggen genoeg !!
    Groetjes, je oude buren.

• 17 November 2008 - 19:20

Riëtte:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Heel veel plezier samen met Marit en Joep.
    xxx Rieti

• 17 November 2008 - 20:23

Pap En Mam:

vanmorgen geprobeerd jou te smsen maar het bericht werd niet verzonden.Na wat moeite jullie site gevonden. Leuk om te lezen.Mooi de klamboe waaronder jullie slapen. Geniet ervan en doe de groeten aan Marit en Joep.
    doei doei

• 18 November 2008 - 02:11

Marit En Joep:

Hartstikke tof dat jullie bij ons in Suriname zijn. Jullie liggen nu lekker te slapen, met klamboe en Martijn met oogkap op. Jullie hebben al goed de stad verkend en zelf al kennis gemaakt met een rasta-man. Haha, mooie foto hoor met Martijn er naast, die moet binnenkort ook op de site. Morgen en overmogen nog maar even nadenken over waar we het binnenland in gaan allemaal!
    Kus Marit en Joep (een deurtje verder)

• 18 November 2008 - 09:06

Annette:

Leuk dat jullie een stie bij houden! Ik zal jullie avonturen volgen!

Groetjes, Annette

• 18 November 2008 - 09:07

Annette:

Leuk dat jullie een stie bij houden! Ik zal jullie avonturen volgen!

Groetjes, Annette

• 18 November 2008 - 10:05

Annemarie:

hey!
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Geniet van deze heerlijke weken!

tot gauw! Groetjes Annemarie

• 18 November 2008 - 10:11

Christel:

Hele fijne vakantie! Klinkt allemaal prima...op de vlucht na dan!

Groetjes Christel

• 18 November 2008 - 11:05

Marjolein:

Klinkt als een goed begin van jullie vakantie. Heel veel plezier en geniet ervan! x

• 18 November 2008 - 19:27

Tom En Marjolein:

He Jannette en Martijn,
    We hopen dat jullie lekker genieten en veel moois gaan zien.

Veel plezier

• 18 November 2008 - 20:08

Marian En Luit:

hoi jannette en martijn,

een hele fijne tijd in suriname gewenst, we vinden het heel leuk om jullie verslagjes te lezen.

• 19 November 2008 - 16:24

Saar:

Heej Sjaan en Tijn!

Heel veel plezier in Suriname!! Hoop dat jullie weer veel mooie en leuke dingen beleven! Maar dat zal wel goed komen met Marit en Joep als gids!

Liefs Saar

• 19 November 2008 - 17:12

Marieke:

Hey! Leuk om te lezen hoor. Ik ben benieuwd naar jullie komende avonturen.
    Wel jammer dat morgen de flexplek niet door jou bezet is, kan ik niet even langskomen voor een praatje!
    Liefs, Marieke

• 19 November 2008 - 18:03

Dennis En Judith:

Hoi allebei,
    Geniet lekker van jullie welverdiende vakantie. We zijn al benieuwd naar de foto's en verhalen!
    Tot over een paar weken.

Groetjes
    Dennis, Judith en Charlotte