Zweten, zweten en nog eens zweten... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Zweten, zweten en nog eens zweten... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Zweten, zweten en nog eens zweten...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

19 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo!

Even weer een berichtje vanuit het hete Paramaribo voordat we morgen op ontdekkingsreis gaan.

Ondertussen hebben we het erg relaxed aangedaan. We zijn maandag Paramaribo wezen verkennen. Lekker door een palmbomen park gelopen, marktjes bewonderd en wat van de sfeer hier beproeft. Omdat het hier erg heet is gaat alles traag. De mensen hangen en liggen ook her en in de winkels wordt je met moeite geholpen. Het auto verkeer in Paramaribo is erg hectisch, overal komen ze vandaan.

Dinsdag hebben we een hele relaxte dag gehad. We zijn naar White beach gegaan! Mooie witte stranden met tropische hutjes. Daar hebben we heerlijk gezwommen en lekker geluierd in onze hangmat tot dat de zon daar onder ging. Heerlijk, lekker lezen en tot rust komen. ´s avonds met elkaar de plannen besproken wat wat vanaf donderdag t/m zondag gaan doen.

Je merk echt dat het hier niet toeristisch is. Het kost erg veel tijd om routes uit te stippelen. Je moet rekening houden dat er onderweg niets te koop is.

Morgen vertrekken we naar Brownsberg:natuurpark op 500 m hoge mazaroniplateau met geweldige natuur. Maar vanwege de droogte is daar geen water aanwezig. Het is hier zo'n 35 graden en dat is behoorlijk zweten. We moeten dus voldoende water mee nemen voor zowel douchen en drinken. En niemand kan ons zeggen of daar verder mensen aanwezig zijn waarbij we eten kunnen kopen, dus ook dat moeten we voor die 4 dagen voldoende mee nemen. Ik ben erg benieuwd! Vanaf Brownsberg zullen we naar jaw jaw en bakaboto gaan per boot (en dan maar hopen dat daar een boot met een bootman aanwezig is). Het is hier volkomen onduidelijk. We zullen slapen in onze hangmatten. Lijkt me prachtig midden in de natuur met al die geluiden.

Je zou zeggen dat je voldoende tips kan krijgen van de inwoners maar niets van dat! De mensen hier komen vaak niet verder uit Paramaribo.

Nou in elk geval genoeg uitdaging hier. Het zet mij soms wel aan het denken. Je zou hier toch zoveel moois kunnen opzetten.

Weer genoeg voor vandaag, jullie horen nog van me! En erg leuk jullie berichtjes!!

Liefs,

Jannette

• 19 November 2008 - 20:43

Bazz:

Leuk om je berichtje weer te lezen zusje! Jouw omschrijving van Suriname komt helemaal overeen met die van mijn Surinaamse assistente! Spannend hoor de reis naar dat natuurprak! Denk je wel aan je tabletten tegen de malaria?! Veel plezier! Groeten, Bas

• 19 November 2008 - 21:04

Marian :

dus "heet" daar, klinkt heerlijk wat je schrijft,
    je bent helemaal in een andere wereld....geniet ervan....

• 19 November 2008 - 21:43

Wiel En Thea:

hallo lieve Martijn en Jannette,
    Wel raar om zo ver van huis toch nog dichtbij te zijn. We vinden het heel leuk om jullie verhalen te lezen. Pas je vooral aan aan het tempo van het land, dat kan alleen maar goed zijn. Wel jammer dat jullie de sneeuw van a.s. weekend zullen missen ha ha.
    Hé blanda's, veel plezier.

• 19 November 2008 - 21:47

Marit:

Hey Jannette,
    Even weer stiekem op je site gluren terwijl jij de inkopen van de jongens aan het bekijken bent. Even een toevoeging. We gaan niet naar Bakapoto maar naar Botopasi.
    Ha ha grappig, de jongens zijn aan het vertellen wat het menu is voor onze 5 daagse tours. Ik ben erg benieuwd, wordt vast een hele belevenis!
    x

• 19 November 2008 - 21:56

Pap En Mam:

Hoi Sjaan. Dus jullie zijn alleen maar aan het relaxen geweest! Ook verstandig, eerst wat wennen aan het klimaat.Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat.Mijn vroegere muziekcollege heeft ooit ook eens dia's vertoond van Suriname. Ik kan me veel water herinneren!Hij kwam uit Suriname, moet ik wat info vragen? Ik denk dat jullie je wel redden. Ook wel spannend om zelf te ontdekken wat er allemaal is.Groetjes en gauw wat laten horen en zien hoor!!??liefs, mam

• 20 November 2008 - 05:33

Hanneke:

Nou, wat een vakantie! Dat is nog eens op reis gaan, de paden beklimmen die nog niet zijn afgevlakt door duizenden, miljoenen andere toeristen (wat een mooie metaforische zin he). Geniet en drink voldoende water! :)

• 20 November 2008 - 12:50

Rieti:

Wauw lekker hoor, een beetje relaxen in de hangmat... Neem er ook maar eentje mee voor thuis! Dan kunnen jullie het gevoel een beetje vast houden.
    Succes met jullie tocht, klinkt spannend allemaal maar het zal wel goedkomen.
    Veel plezier!

• 21 November 2008 - 10:37

Ron En Saskia:

Ha Jannette en Martijn!

Jee, we hadden niet gedacht dat het in Suriname zo lastig is om te backpacken, wel tof om het allemaal zo uit te vinden. Jullie huis staat er nog prima bij hoor! Hier weinig nieuws, vandaag kans op sneeuw, brrr... en straks eindelijk onze nieuwe magnetron, jippie!!!

Geniet ervan en tot gauw!

xxx Ron en Saskia

• 22 November 2008 - 17:15

Nancy:

Wowie, Martijn & Jannette are going into the wild!!
    Doe voorzichtig!

Groetjes,