Spetterend dieet! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Spetterend dieet! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Spetterend dieet!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

27 April 2006 | Thailand, Phuket

Hoi allemaal!

In Krabi aangekomen waren we allebei ziekjes. Beetje spetteren, vreemd gevoel in het hoofd, etc.. Hier hebben we dus een lekker hoteletje genomen en daar 2 dagen weinig gedaan. De tweede dag hebben we nog een boottochtje van een uurtje gemaakt naar wat mooie grotten, een apeneiland, de mangroven en hebben we een kijkje genomen bij een aantal vissers. De derde dag toch maar eens geprobeerd om er op uit te gaan en zijn we naar Railay eiland gegaan. Super mooie natuur, heerlijk water, maar toch nog niet helemaal lekker...

De volgende dag was ook gelijk onze laatste dag in Krabi, dus hebben we de bus naar een strandje genomen. We voelden ons toen eindelijk beide weer bijna beter. In de middag de bus naar Bangkok genomen; een tocht die de hele nacht zou gaan duren in een veel te krappe bus met uiteraard een veel te koude airco! Om 5.00uur in de ochtend waren we dan opeens in Bangkok: iedereen snel uit de bus en toen werd iedereen aangevallen door een horde taxi en tuktuk chauffeurs. Via de meter taxi (die zijn hier het goedkoopst: een normale taxi vroeg 200 bath en de meter taxi kostte uiteindelijk 55 bath!) naar het busstation gegaan. Hier de bus naar Kanchnabury gepakt. Dit was ook een hele bijzondere reis, aangezien de bus steeds voller en voller werd (er paste ECHT niemand meer bij!!) en we ook nog een keer over moesten stappen. Maar dan ruim 4 uur later kwamen we dan eindelijk bij de eindbestemming aan! Hier snel een hostel gevonden en een ontbijtje genomen.

Dezelfde dag zijn we met een groep naar een tijger opvang park gegaan; deze wordt door monniken gerund en hier kan je tijgers aaien! Echt super bijzonder om zo'n grote kat te kunnen aanraken! Het was wel wat toeristisch, maar wel erg bijzonder.

De volgende dag een mooie trip gemaakt naar de Erwan watervallen. Deze heeft 7 niveaus en je kan zelf van laag naar laag lopen. Dat is trouwens wel een hele tocht! Maar het was wel erg mooi! Hier kon je ook heerlijk zwemmen tussen de vissen. Het enige bijzondere was dat deze vissen je begonnen te bijten als je niet bewoog! Het deed geen pijn, maar was wel een heel raar gevoel! Hierna naar de Death Railway gagaan. In de tweede wereldoorlog is er een lange spoorweg aangelegd war heel veel mensen bij om het leven zijn gekomen. Hier hebben we een treintje over het spoor genomen en zijn bij het volgende station weer door het busje opgepikt. Hiern nog de Bridge over the River Kwai bezocht en toen was de energie ook wel weer een beetje op! Na een heeeerlijk avondmaal met als toetje warme appeltaart met ijs (!!) vielen we als een blok in slaap!

Vandaag (ja, daar zijn we dan eindelijk beland!) is een lummeldagje; we gaan nog wel een museum bezoeken over de spoorweg en alvast uitzoeken hoe laat morgen de trein naar Bangkok gaat.

Dan nog twee daagjes Bangkok waar de China Town en nog wat tempels willen bezoeken en dan alweer naar huis! Oh ja, en ook nog wat shoppen!! Het is een raar gevoel zo snel weer in Hollandia terug te zijn, maar ook een goed gevoel; want dan zien we jullie allemaal weer! Jannette is nu bezig om foto's online te zetten, dus die kan je ook gelijk bekijken!

Groetjes,

Sjaan en Tijn

PS (mocht er iets gebeuren): Onze vluchtgegevens zijn: bangkok-Parijs AF 0161 en Parijs-NL AF 1240

• 27 April 2006 - 06:22

Jolice:

hoi lui
    Ha...ik ben de eerste!!Nog even de pc aan om het verhaal te lezen voordat ik ga wandelen in dwingelo met Coby.
    Het ziet er weer prachtig uit daar bij jullie. Hier is het weer ook erg mooi. Dus het belooft een mooie dag te worden. Geniet nog maar even en misschien zien we jullie wel maandag. Alvast een goede terugreis gewenst en tot ziens! veel liefs, mams.

• 27 April 2006 - 06:47

Siets:

Hé! Jeetje, wat gaat dat snel voorbij he, zo'n reis! De foto's zijn weer helemaal te gek! Martijn die een tijger aait; wie had dat gedacht! :D
    Het is in NL nu ook echt veel mooier weer, hopelijk een warme koninginnedag dus! Geniet van de laatste dagen in Thailand! Kus!

• 27 April 2006 - 08:49

Hanneke:

Leuke foto's weer! Dat koppie van Martijn boven het water uit, heel schattig. Gelukkig zijn jullie weer beter! Fijne laatste dagen nog. Smokjes

• 27 April 2006 - 12:40

Maurice:

Wooow echt super vet die waterval!! Zitten alle tenen en dergelijke er nog wel aan bij jullie, of hebben die vissen een beetje weggesnoept? Geniet er nog maar even van die laatste dag! Voor je het weet begint het gewonen leventje weer, maar daar moeten jullie nog maar even niet aan denken... Groeten, Maurice

• 27 April 2006 - 14:13

Vader:

Dat was even weer genieten van al jullie belevenissen en foto's. Ik hoop jullie spoedig, gezond en zonder tijger terug te zien

• 27 April 2006 - 16:54

Marit:

Cool die tijger! Was dat niet eng? Die waterval ziet er ook heerlijk uit! En nu al weer bijna naar huis dus!

• 28 April 2006 - 16:37

Wiel:

Jammer van de waterrat voor die mooie waterval. (ha..ha)Ik hoop nog meer mooie foto's te zien als jullie terug zijn. Geniet nog die twee dagen en een veilige thuisreis.

• 29 April 2006 - 10:24

Mamsie:

Wat maken jullie toch geweldige dingen mee. Ik ben bang dat jullie totalloss zullen zijn bij aankomst. Geniet nog eventjes van alles wat jullie doen en alvast een hele goede reis terug!