Donderdag 18 augustus - Reisverslag uit Perth, Australië van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Donderdag 18 augustus - Reisverslag uit Perth, Australië van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 augustus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

18 Augustus 2005 | Australië, Perth

Wouwie, wat heb ik na 10 augustus weer veel gezien en wat was het mooi! We zijn 11 augustus naar "Rottnest Island" gegaan, dat is een dik uur varen vanaf Perth. We hadden echt onwijs mooi weer, helemaal perfect. Op het eiland hebben we een fiets gehuurd om zo het eiland te verkennen. De zee was heel kleurrijk. Heel helderblauw met donkere stukken en het strand was zo wit. Je hebt hier vele cliffs en de rotsen zijn zo mooi gekleurd. Tja...de kleuren van de natuur blijven hier echt geweldig.
Vrijdag 12 augustus werden we met een busje voor ons Hostel opgehaald. We hadden een trip geboekt voor een week die ons naar het noorden zou brengen tot Exmouth. Met het busje reden we door een erg groen en heuvelachtig gebied en gingen we naar de Pinnacles. Dit is een gebied waar allemaal puntige zandbergen staan. Het was heel bizar, je rijd eerst door al het groen en dan in eens kom je op een terrein met heel licht geel zand met allemaal bergjes die lijken op termieten. Onderweg is het erg stil op de weg, je komt nauwelijks mensen tegen en je ziet bijna geen huizen, alleen natuur. Het deed me erg denken aan Ierland zo groen als het was. Later op de dag begon het te regenen en het hield maar niet op. We hebben in de regen de prachtige natuur hier bewonderd en zijn in Kalbarri uitgestapt voor de mooie zee met zijn cliffs en mooie kleurige rotsformaties. Het waaide echt keihard, te hard om foto's te kunnen maken. De volgende dag zijn we nog meer noordelijker gegaan en was het weer beter. Deze dag zijn we naar het Kalbarri National Park gegaan met mooie rode rotsen en een rivier er doorheen, echt weer een mooi plaatje om te zien. Het was een heel geklauter door de hitte maar zeker de moeite waard. Onderweg in de bus zagen we veel wildflowers. Echt allemaal mooie kleuren en ook veel groene bossen. Het nadeel hier is dat er echt onwijs veel vliegen zijn. Je kunt niet normaal je brood opeten of er zit wel weer een vlieg op. Echt vreselijk is dat! Later zijn we naar de "Shell Beach" gegaan waar zoals de naam al zegt het hele strand uit hele kleine witte schelpen en ook hier troffen we een hele mooie blauwe zee aan. 's Avonds kwamen we aan in een heel mooi hostel met hangmatten en mooie palmbomen er om heen. We hebben een spel gespeeld met de hele groep en dat was echt heel gezellig! Als toetje kregen we "triffle" dit blijkt iets typisch Australisch te zijn met cakestukjes, vruchtjes en gustard. De volgende morgen (zondag) zijn we weer een stuk richting het noorden gegaan (het werd steeds warmer hoe noordelijker we kwamen) naar Monkey Mia. Hier zagen we de dolfijnen longs de kant van de zee zwemmen. Dat was echt wel heel erg mooi om te zien. Maar hier zit een maar aan. De dolfijnen worden gefopt. Ze krijgen hier aan de kust op 3 vaste tijden op een dag vis en dat is de reden dat ze naar de kant toe zwemmen. Het is een erg touristisch atractie en daar komen vele mensen op af. Hou daar zelf niet zoveel van maar het was wel erg mooi om de dolfijnen van zo dichtbij te hebben gezien. Zelf hebben we hier nog een boottrip gedaan waarbij we de dolfijnen die voor mij wel meer echt waren langs de boot zagen zwemmen en voor de boot zagen springen, dat was erg mooi! We troffen hier ook veel pelicanen aan, mooi gezicht! 's Avonds sliepen we op een "sheep farm" echt en boederij met vele paarden en schapen dat daar allemaal rond loopt. Gezellig bij kampvuur gezeten en met de mensen gekletst. Hier zijn ook vele Japanners en die blijven grappig. Een gemiddelde japanner maakt zo'n 500 foto's in 6 dagen denk ik. Maandag zijn we naar de Coral Bay gegaan. Het weer was echt sper en we zouden hier de hele dag ons gaan vertoeven voor het snorkelen. Wij hebben 2 uur op een glass bottomed boor gezeten en konden in de boot naar beneden door het glas kijken en zo het koraal zien. Ook konden we vanaf de boor 2 keer snorkelen in het koraal. Dit was echt super!! We zagen schildpadden, haaien, hele mooie visjes en koraal. En dit was zo dicht bij de kant in vergelijking met het great barrier reaf. Alleen was het koraal aan de oostkust iets kleurrijker. Met het snorkelen had ik mijn enkel lelijk gestoten tegen de boot (ja vraag niet hoe dat nou weer kan) maar het was erg vervelend. 's Middags hebben we nog heelijk op het strand gezeten en genoten van de prachtige natuur hier. Maar toen we in de bus zaten naar ons volgende hostel begon mijn enkel echt heel erg pijn te doen, hij werd helemaal dik en rood. Blijkt mijn enkel gekneusd te zijn, were heel bizar maar wel erg vervelend! Diezelfde nacht heb ik onwijs slecht geslapen door de pijn van mijn enkel maar hij was alweer wat beter. We gingen naar Cape Range Park waar weer geweldige rode rotsformaties waren maar een heel geklauter met losliggende rotsen. Dit was erg pijnlijk en voelde me even heel zielig zo mak als ik er bij liep. Gelukkig heb ik dit toch nog kunnen zien. Heel lief, de japanners van de groep vroegen steeds of ik ok was en hielpen met een handje. Japanners zijn erg grappig. Ze hebben boekjes waar je in moet schrijven en willen op de meest vreemde momenten met mij op de foto. ik ben hier toch een soort van atractie met mijn lengte en mijn bos krullen. Na dit zijn we naar Turquoise Bay gegaan, hoef dit verder niet uit te leggen, de naam zegt het al: fantastisch! Weer heel veel koraal gezien meet snorkelen en schildpadden, helemaal geweldig en dat zo dichtbij de kust! 's Avonds met een boor op walvissen toch geweest. We hebben ze echt van heel dichtbij gezien, echt super! Met champagne erbij!! Tja het is teveel om soms allemaal te vertellen... Helaas vetrokkken we de volgende dag weer terug richting Perth en hebben nu 2 dagen in de bus gezeten om terug te komen. Vandaag zijn we nog naar een dierentuin geweest waar ik een slang om mijn nek heb gehad en we zijn naar een aprt land hier geweest met een prins en prinses, maar dat is een lang verhaal. Het is hier nu koud en regenachtig. We gaan morgen naar mijn familie en zaterdag en zondag naar Albeny (zuiden van Perth). Maandag vliegen we naar Sydney. Goed dit is weer een heel lang verhaal en Martijn is nu online, dus wil hem nu eff heeeeeel graag spreken. Leuk om jullie binnenkort weer te zien. Ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat....
Liefs en hopelelijk heb ik eens meer tijd voor een persoonlijke mail...
Jannette

  • 18 Augustus 2005 - 15:59

    Sietske:

    Joepie, ik ben de eerste! Wat een avonturen weer! Hoe is het nu met je enkel? Hopelijk doet het niet meer zo'n pijn! Het snorkelen daar klinkt echt helemaal te gek! Met al die mooie vissen en het koraal enzo! Hoe vond je het om een slang om je nek te hebben?? Had ik ook een keertje; zijn best zware beesten he! Ik ben inmiddels weer terug uit Spanje; heb het heel erg leuk gehad daar! En ik heb het warme weer mee terug genomen naar Nederland!! :D Vandaag zijn de Keiweek en Noorderzon in Groningen begonnen! Drukte dus! Heb net op de Kei-infomarkt gestaan voor WINGS-ESN, en ga zo even kijken op Noorderzon! Een dikke kus (k) vanuit Grunnen! Sietske

  • 18 Augustus 2005 - 17:48

    Wilke:

    Hé,
    Dankzij jouw mooie computertje heb ik dan ook eindelijk internet! Nu ben ik er ook eens op tijd bij mer reageren!
    Bedankt voor de mooie kaart van de Great barrier reef!
    Joh, vervelend van je enkel. Doe het rustig aan hè!
    Ik ga zo naar de noorderzon. Geniet jij dan nog even van die in het zuiden?
    Héél veel plezier nog in je laatste week!!
    XX

  • 18 Augustus 2005 - 19:24

    Jan En Greetje:

    Hai!
    Wat een verhalen. We hadden "even" tijd nodig om alle leuke verhalen van jou te lezen. We zijn net terug uit Frankrijk en hebben daar ook een paar dagen met je ouders gekampeerd. Dit was (uiteraard) weer erg gezellig! Geniet nog maar goed van je resterende mooie tijd daar en tot ziens in Beyum!
    groetjes!!!

  • 19 Augustus 2005 - 11:43

    Hilke:

    Hej Sjaan!
    Ooh wat ben ik jaloers, echt superavonturen die je beleeft: geniet er nog heel erg veel van!! en tot sinas:-) c ya later en take care!!
    Liefs Hilke

  • 19 Augustus 2005 - 15:53

    Alexander:

    Heeeeeeeeee levensgenieter!!! Leuk om je verhaal telezen..het verlangen naar australie wordt zo nog veeeeeeel groter!! Ik hoop binnenkort de verhalen "live"te horen, voorzien van enig beeldmateriaal uiteraard. Geniet nog van de laatste week daar en tot gauw. Liefs, Alexander

  • 19 Augustus 2005 - 15:59

    Alexander:

    ik heb nog ff de fotootjes van je bekeken enne..carrrrambaaaaaa wat is het mooi daar!!!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Jannette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 31583

Voorgaande reizen:

02 Juli 2005 - 27 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: