Dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jannette Bossenga - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 juli

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannette

26 Juli 2005 | Australië, Cairns

Hallo! Het is alweer een tijdje geleden dat ik achter het internet heb gezeten en heb nu ook wel erg veel te vertellen. In eerste instantie wil ik iedereen bedanken die de zonnedans heeft gedaan voor ons om het droog te houden op de Whitesundays voor de volgende dag. Helaas hebben we toch regen gekregen op dit paradijs die de mooiste witte zandstranden blijkt te hebben en waar je onwijs mooi kan snorkelen. Op deze regenachtige dag was deze zee waar we zo mooi zouden kunnen snorkelen te vergelijken met de Hoornseplas en de witte zandstranden, tja die hebben we niet gezien...Deze dag hebben we een lange wandeltocht door het regenwoud gemaakt. Het is best eng zo met z'n tweeen door het woud. Als je leest hoeveel gifitige slangen hier voor komen, niet teveel over nadenken. In het regenwoud hebben we heel veel walibi's (kleine kangaroes) gezien, echt zo mooi en wel op 10m afstand, geweldig! De volgende dag (za 23 juli) zijn we vertrokken van Airlie Beach naar Townsville. Tijdens deze tocht naar het Noorden valt het op dat het landschap steeds droger wordt. In Townsville aangekomen leek het allemaal wat somber. Er waren weinig mensen op straat en de winkels waren dicht (sluiten hier op za om 13.00). Op het busstation zagen we info over een goedkoop Hostel, dit leek ons wel wat. Aangekomen bij het Hostel rond een uur of 14.00 lagen alle mensen op onze kamer nog te pitten. En niet gewoon in een slaapzak, maar met kleren en schoenen aan. Wat vreemde lui dus. In het Hostel was er (jawel) wel geteld 1 toillet en 1 douche voor 30 mensen. Als je nodig moet kun je mooi in de rij staan wachten, pfff. Tja maar ja...wij wilden zo goedkoop mogelijk. In Townsville nog wat rondgekeken maar dat was niet erg bijzonder . We hebben deze dag vooral benut voor het organiseren voor wat we de volgende dag gaan doen. En dat is Magnetic Island.
Zondag 24 juli: deze nacht was echt vreselijk! Twee meisjes uit onze kamer hebben zich wel een uur lopen opmaken met hun krultangen en steiltangen en weet ik veel wat ze allemaal nog meer in hun backpacktas hadden, terwijl wilden slapen. De andere mannen van de kamer zaten wat te zuipen en zich wat te vervelen en doken uiteindelijk weer, jawel met broek en schoenen in hun bed. 's Nachts kwamen ze weer lawaaierig thuis. De volgende morgen (ik had er een filmpje van moeten maken)wilde een van die dronken meisjes naar de wc, deed haar broek uit en ging midden in onze kamer op een stoel zitten. Vervolgens had ze door dat het geen wc was en viel ze tot bloed op de knieen toen ze naar buiten liep voor de wc. Ohhh..wat verlang ik soms naar mijn eigen bed. Na deze korte nacht stonden we in alle vroegte op om een berg (Castle Fille) in Townsville te beklimmen vanwaar we een erg mooi uitzicht hadden. Dit was een zware warme tocht maar pracht resultaat! Daarna op de zondagsmarkt van Townsville geweest waar ze de echte Nederlande poffertjes verkochten (ik wist niet dat poffertje zo Nederlands zijn). 's Middags hebben we de boot naar Magnetic Island gepakt (8 km vanaf Townsville). Het weer was echt heerlijk, perfecter kon het niet. Hier hebben we lekker gewandeld door de natuur met natuurlijk weer prachtige uitzichten over zee. Op dit eiland is het veel droger dan dat we tot dusver hebben mee gemaakt. Toen ik 's avonds nog even op het balkon van ons Hostel stond zag ik in eens een possum op ons balkon! Ik schrok me echt dood en wist niet of hij gevaarlijk was. Een kamergenoor gaf hem lekker brood en bleek het een heel lief beestje te zijn!

Maandag 25 juli: Vandaag hebben we scooters gehuurd en zijn we het eiland wezen verkennen. Het zag er zo grappig uit wij met die scooters en dan het links rijden dat ook wel wennen is! Het weer was echt heel erg mooi en heerlijk voor op de scooter! Je hebt hier hele mooie verschillende zandstranden, met van die mooie palmbomen er op en gevallen cocusnoten op het strand. Echt een heel mooi plaatje! De bomen zijn hier erg mooi gekleurd en het water is zo mooi blauw! We hebben 2 uur liggen zonnen en gezwommen in de zee voor de eerste keer! Het is wel eng want er staat een bord bij de zee dat er kwallen in de zee zwemmen die heel gevaarlijk zijn. Wordt je geprikt door zo'n kwal mag je gelijk je reanimatie toepassen. Gelukkig zitten Marjan en ik beiden in de zorg (; 's Avonds zijn we richting Townsville gegaan om in de nacht de bus richting Cairns te pakken. We hebben gisternacht van 00.20 tot 6.00 in de bus gezeten, dus weinig slaap. Vandaag Cairns wezen verkennen, maar de steden zijn hier vooral interessant voor het winkelen. Verder kan ik niet zeggen dat ik de steden erg mooi vind. Morgen gaan we hier in de buurt raften, donderdag naar Cape Trubulation (hopelijk zien we hier de wilde Krokodillen), vrijdag snorkelen in het Great Barrier Reef (we gaan voor de grote schildpadden) en zaterdag beginnen we aan onze outback tocht van 3 dagen vanaf Cairns met de bus naar Alice Springs. Dan zal ik even geen bereik hebben, geen telefoon die het hier doet. Het tijdsverschil tussen ons wordt dan ook anders. Ik geloof dat er dan ipv 8 uur een tijdsverschil van 7 uur is. In Alice Springs hebebn we ons opgegevens voor 3 dagen al het moois zien wat er daar maar te beleven is. Hier zullen we meer kennis maken met de Aboriginal cultuur. Ik ben erg benieuwd! Er staat weer een hoop op het programma...

Nog even een paar puntjes die me tot nu toe erg opvallen in Australie:
- Meeste jongeren lopen hier op teenslippers
- De meesten mensen roosteren hier hun brood, in elk hostel staat een broodrooster.
- Busschauffeurs lopen hier met een hele korte broeken met hele lange witte sokken tot aan de knieeen.
- Australiers maken altijd grapjes
- Australiers zijn altijd erg vriendelijk
- Tot nu toe lekken alle kranen in een Hostel.
- Er lopen hier veel Aziatische mensen rond.
- in elk parkje kun je barbequen.
- Als je hier uit eten gaat en je bord is leeg wordt die zo snel mogelijk mee genomen. Er wordt niet gewacht tot dat de ander klaar is met eten.

Zo dit is wel weer een heel verhaal geworden. Het blijft ook erg leuk om van alles op de hoogte te blijven in Nederland. Alle " gewone dingen" zijn hier juist extra leuk om te horen.

Tot horens!

Jannette

  • 26 Juli 2005 - 09:36

    Saar:

    Hoihoi! Wat een belevenissen allemaal zeg!! En dat hostel vreeeeselijk! hahaha, dan is ons hollandse bedje idd veel lekkerder :D:D Hier is het nog steeds wat regenachtig :S Dus niet echt vakantieweer :S Wat gaaf dat jullie ook aboriginal dingen gaan zien! Ik ben benieuwd!

    Heeeeeel veeel plezier! xxx saar

  • 26 Juli 2005 - 10:33

    Marjolein:

    Oh wauw Sjaan, snorkelen op het Great Barier reef....dat lijkt me echt geweldig!! Hoop dat je er die dag mooi weer bij hebt.

  • 26 Juli 2005 - 12:59

    Hanneke:

    He Sjaan, leuk verhaal weer, heb medelijden met jullie dat je soms met zulke idioten in een hostel zit. Ik wist niet dat de Australiers links rijden, zal zeker wel wennen zijn! Verder vraag ik me af wat een possum is, heb ik nog nooit van gehoord. Maar ze zullen er wel eng uitzien.
    Hier alles goed, het is wel nog steeds nat en koud. Rare zomer hebben we. Ik zal je binnenkort mailen over de rest.
    smok Ham

  • 26 Juli 2005 - 17:57

    Jolice:

    Neem je wat verjongingszand voor mij mee Sjaan?Dat heb ik wel nodig. Wat een vreemde lui in die hostel zeg!Zijn dat Ausies?Ik hoop dat we niet te lang op een berichtje hoeven te wachten hoor!Heb je al gesnorkeld? Doe voorzichtig! Ik mis je, liefs mam

  • 27 Juli 2005 - 18:49

    The Wulk:

    Hé Sjaan,
    Ik lees nu pas weer een bericht van je, want ik ben zelf net 2 weken weggeweest.
    Kom ik terug, zit m'n halve inbox vol met Australische avonturen van jou...Leuk!
    Ik moetze nog wel allemaal lezen hoor...
    Alleen het irritante-zatlappen verhaal heb ik net gelezen. Belachelijk zeg! Maar gelukkig ook een hoop leuks!
    Have fun!
    Liefs, Wilke

  • 28 Juli 2005 - 08:36

    Martijn:

    He lief! Wat een avonturen allemaal!!!!! Klinkt in ieder geval allemaal erg stoer!! Hier in La France alles prima, nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik uit een vliegtuig vallen!! Dikke smok, geniet van al het moois dat jullie meemaken!
    Kussie!!

  • 31 Juli 2005 - 23:02

    Carla:

    Hallo Jannette,

    Harstikke leuk om je belevenissen in het verre, mooie Australie te volgen via internet. IK ben net terug vanuit Florida. Jullie ervaringen met de Auisies hebben wij ook met de lui uit Florida. Maak ke ook onderwaterfoto's tijdens je snorkelen? Ben nieuwsgierig naar je volgende bericht. Geniet er nog met volle teugen, groetjes uit een koud en regenachtig Den haag,Carla.

  • 01 Augustus 2005 - 11:36

    Marit:

    Hé Jannette,
    Echt leuke verhalen uit Australië!! Ik ben ook helemaal blij vandaag, want nu heb ik eindelijk echt vakantie. Ik heb net gehoord dat mijn scriptie goedgekeurd is door de 3e beoordelaar en ook mijn presentatie is goedgekeurd. Nu moet ik hem eind augustus alleen nog houden. Volgende week gaan Wilke, Sarah en ik weer in een hutje voor 2 nachtjes. We hebben weer een camping uitgekozen. En er zijn weer familiedouches aanwezig :). Wel heeel heel jammer dat jij niet mee gaat, want dan wordt het Groninger Kwartet nooit zo leuk als afgelopen jaar!! Maar we hadden al afgesproken dat we het in september nog eens overdoen, want dan kan jij ook mee!!! Maar geniet jij eerst maar op Australie!!
    Liefs Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jannette
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 31580

Voorgaande reizen:

02 Juli 2005 - 27 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: